Babyshower, egen pasta och gäster

Halloj!
 
Ska jag berätta lite om min förra lördag såhär nästan en vecka i efterskott? Ja hemskt gärna tänker ni!
 
Efter lite frukost och kaffe hemma tog jag bilen ut mot Saltsjö-Boo där Ellinores föräldrar bor. Det vankades nämligen en surprise-babyshower för Elli som hennes syster, mamma och några vänner styrt upp. Det var så himla fint pyntat och roddat!
 
I paketen låg en underbar Elsa Beskow- bok med massa fina sagor,
bland annat min favorit Solägget <3
Två små skallror som bebisen kan leka med fick det bli också,
lite svårt att köpa presenter till små sötisar som inte ens är födda ännu, haha.
 
 
 
 
 
Elli trodde att de skulle fira hennes syster i efterskott, så ni må tro att hon blev överraskad när massa vänner och släkt välkomnade henne när hon kom runt ett-tiden. :') Här ser ni Ellis storasyster Jossan och hennes son Jamie, sån gulletuss! Och ja, ni ser Elli också såklart haha! De är så lika, Elli och hennes syster.
 
Presentöppning, Jamie var duktig och hjälpte till med paketöppnandet.
 
Min vackra vän! <3 Så jäkla snygg gravidkropp också! Haha.
 
Efter babyshowern skyndade jag hem, vi skulle ju få gäster på kvällen! Inga mindre än Emelie och Viktor. Trots att vädret inte var sådär suuuperbra, så var vi tvugna att skåla i champagne ute på balkongen.
 
 
Till förrätt serverade vi råbiff på ryggbiff, tillsammans med lökemulsion, kapris, hasselnötter och *wait for it* - fruset, rivet ramslökssmör!!! Omg omg omg vad gott det var.
 
Sen var det dags att knåda pasta. Japp, vi ville vara sådär jätteambitiösa och göra egen pasta. Så det gjorde vi, det gick så himla bra. Emelie och Viktor fick vara med och veva pasta, kul grej att göra ihop.
 
 
Et voila! Pasta vongole. Så jäkla gott var det.
 
Kvällen avslutades med spel och charader. En perfekt lördag helt enkelt!
 
Måste bara få skryta om denna bukett jag plockade ihop i lördags. Den är fortfarande lika fin och fräsch som när jag köpte den! Woho!
 
Allmänt | |
Upp