Min helg

Hej hej!
 
Måndag förmiddag och alldeles strax är det dags för lunch, har sett fram emot dagens matlåda ända sedan middagen igår kväll, haha. Det blir sous vide kycklingfilé, potatis, svartkål, kungsmussling och en senaps/svampsås. Ja ni hör ju :) :) Det är en sån LYX att vara ihop (eh förlovad rättare sagt) med en som är så himla intresserad av mat och dryck!
 
Jag har haft en så himla skön och bra helg. Den började i fredags efter jobbet då jag åkte till Hornstull och min favorit blomsteraffär för att köpa helgbuketten. Det blev en mix av olika blommor i dova, dramatiska färger. Älskar de snittblommor som börjar komma nu när hösten närmar sig, det är ett annat slags "djup" i dess färger. Kan detta förövrigt vara mitt hittills mest pretto-inlägg eller?! Haha kanske! Aja, iallafall, efter blomsterinköpet fördrev jag tiden på stan i väntan på att Filip skulle sluta jobbet. Jag tog ett glas rosé på en uteservering och tittade på förbipasserande fredagspeppade människor. Kul tidsfördriv! Förflyttade mig sen till The Burgundys uteservering och inväntade Filip som kom lite senare. När vi AW:at klart och skulle dra hem insåg vi att vi absolut inte skulle orka laga någon middag, så vi beställde en pizza att dela på från den lokala pizzerian. Lätt det bästa beslutet den fredagen, herre-gud vad gott det var med en köpepizza!
 
Lördagen var en fixardag som följdes av lite träning och sen sedvanlig myskväll hemma med god mat, gott vin och vinst över Filip i kortspel!
 
Igår vid lunchtid plockade jag upp Camilla så åkte vi hem till Elli och Alex och deras nu snart två månader lilla Cleo! <3 Vi grillade korv, ägnade typ all tid och uppmärksamhet åt Cleo, bakade bullar och tog en promenad. En riktigt lugn och härlig söndag helt enkelt!
 
Varsågoda för en utförlig beskrivning av min helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp