Bekymmer med gran

Hej hej!
 
I lördags köpte jag en julgran som jag och pappa kånkade från Tyresö centrum hem till mig och Filip. H e r r e g u d vilket svettigt pass det var då! Haha, speciellt i och med att vi bara någon halvtimma innan hade spelat badminton. I alla fall. Granen åkte ut på balkongen och fick stå där och vänja sig vid tanken att den snart ska få komma in och bo i värmen i några veckor. Innan jag och Filip tog in den på söndagskvällen så sågade han av cirka två centimeter av granens fot, detta för att den ska ta upp vattnet bättre. Vi fick granen på plats, pyntade den med ljus, glitter och kulor och allt var frid och fröjd. Tills vi igår insåg att den vattenstrejkade(!!!) Mardröm! Vi läste oss till att kanalerna i granen "stängs" om man slår i dess fot i marken, vilket Filip tydligen hade råkat göra dagen innan. Så det var bara för oss att klä av granen igår kväll, såga av två till centimeter och sen klä på den igen. OCH DET FUNKADE! Den hade druckit allt vatten imorse så jag är sååå lättad haha. Det hade ju varit så himla tråkigt om den skulle barra sönder bara någon dag efter julafton eller så. Och som den doftar! Fantastiskt.
 
 
Före:
 
Efter:
 
Allmänt | |
Upp