Helg 4 ever please

God morgon alla få!
 
Att man kan vara så pass trött på morgonen att det känns som att man aldrig kommer bli pigg igen, så har jag känt idag från det att jag vaknade kl 05:50 tills typ nu. Usch! Jaja, nu är jag vaken rent mentalt också i alla fall vilket väl är tur då jag är på jobbet och ska prestera lite!
 
Alltså gud vilken härlig helg jag har haft! Helgen inleddes i fredags kväll med att jag lagade godaste eldade laxsalladen någonsin. Jag hade i rödbetor, morötter, gurka, koriander, chili och mango i själva salladen och så gjorde jag en dressing/såshistoria baserat på massa cashewnötter, riven ingefära, en vitlöksklyfta, massa lime och lite chili. Sist men absolut inte minst så eldade jag på lite salmalax innan jag skivade upp den för servering. Juste! Shiitakesvamp stekte jag också. Himmelskt gott.
 
Vaknade pigg och glad på lördagen och cyklade till Tyresö där jag och mamma förberedde lite picnic och styrde mot Alby friluftsgård där vi plockade blåbär, satt i gräset och åt mackor med stekt ägg och drack kaffe, cyklade lite mer innan vi stannade för att äta sockerkaka, för att sedan cykla hemåt igen. På kvällen var vi hemma hos våra familjevänner, familjen Tunedal, där det styrdes upp bowlingfest. Pappa är med i ett korpen-bowlinglag tillsammans med tre andra vänner, så varje år firas det med bowlingfest, som sig bör!
 
Så ja, mycket lyckad helg och kan ni förstå hur långt det dröjer tills nästa helg?! :'( Bilder från helgen kommer sen!
 
 
Allmänt | |
Upp