Veckans goda middagar

I veckan har vi ätit så himla goda middagar! Det har blivit vegetariskt alla dagar utom en, med massa smakrika ingredienser. Relativt nyttigt vill jag dessutom säga att det är. Tänkte att ni kanske vill ha lite middagsinspiration? För här kommer det!
 
Måndag: Apelsin- och ingefärsbakad tofu med sesambroccoli samt äggnudlar
En riktigt god och smakrik rätt! Jag höftar alltid när jag följer recept, så det tycker jag också ni kan göra, tillsätt/ta bort efter tycke och smak.
 
 
Enligt receptet ska det vara bulgur men vi provade med mungbönor och det blev supergott! Tänk på att de ska ligga åtta timmar i blöt innan ni kokar dem.
 
M-m-m!!! Toppa rejält med chili och tillsätt extra mycket limeblad och citrongräs.
 
 
VILKEN SMAKSENSATION! Filip lagade detta igår medan jag var på gymmet och spinnade utav bara satan, haha. Han skippade chilisåsen/ketchup och körde srirachasås istället. Otroligt gott. Jag gjorde salladen sen, men skippade att ha bönor i. Juste! Vi hade bönlasagneplattor istället för vanliga pastaplattor. 100 poäng!
 
Ni bara måste laga i alla fall någon av dessa rätter, kan ni inte skriva till mig sen ifall ni gjort någon av maträtterna? Säg vad ni tyckte!
Allmänt | |
Upp