Nytt vardagsrumsbord

Hej kompisar!
 
Idag är en liten hattig och flängig dag, för jag har varit hemma någon timma innan lunch för att ta emot en leverans av ett soffbord som vi har köpt. Det är ett svart marmorbord som jag tror kommer bli så fint i vårt vardagsrum! Jag vet inte riktigt huuur naiv jag var dock när jag trodde att jag skulle kunna bära upp den där jäkla marmorskivan helt själv utan hjälp, haha. När budkillen lyfte ned den från lastbilen så insåg jag att nääääeh, detta kommer jag inte kunna bära själv. "Det väger säkert 50 kilo med emballage", sa budkillen när jag frågade. Så den stackarn fick bära upp marmorskivan och allt jäkla emballage upp för alla trappor till våningen högst upp där vi bor, inte en enda hiss i sikte heeeh..
 
Så, nu ligger bordet där hemma och väntar på att bli ihopmonterat av mig och Filip. Ska bli så skönt med ett nytt bord! I och med detta nytillskott vill jag ju även pimpa bordet med lite fina ting. Typ ljusstakar och så, men speciellt Svenskt Tenns svarta Dagg-vas. ÄLSKAR den! Men den kostar 3800 kr :'(
 
 
Allmänt | |
Upp