Min helg

Hej hej denna supertrista och supergråa tisdag. Ska vi drömma tillbaks till långhelgen kanske?! Det gör vi! Vi hade en riktig matlagningshelg, vilket var så himla kul! Vi hann med tre recept ur Lilla Egos kokbok. Tidskrävande och superhärligt!
 
 I torsdags jobbade jag halvdag och var hemma strax innan solen skulle gå ned.
Solen sken så starkt in genom köksfönstret så jag fick inviga vår nya hissgardin.
 
Jag lagade en gryta som puttrade i över tre timmar, så det fanns gott om tid att ta egobilder under tiden.
 
Till grytan serverades saffransris och granatäpple <3
 
Det blev SÅ himla gott!!! Här är receptet (jag använde lammgrytbitar istället för lammlägg).
 
På fredagen shoppade jag och Filip (okej bara Filip shoppade) och vi avslutade med en liten lunch på Urban Deli.
Vi åt två sorters råbiff. Filip var MYCKET godare än min... :(
 
När vi kom hem sade vi adjö till julgranen </3. Haha, jag älskar ju julgranar och mysfaktorn de ger.
Här är miljoner granbarr som granen lämnade efter sig.
 
Hummerförberedelser! Här ser ni skållade och skalade tomater
med tunt skivade vitlökar på varje tomat.
 
 
 
Tadaaa!
 
På lördagen åkte jag och mamma till Alby friluftsgård. Det var dock sååå himla mycket snö och oplogat på parkeringen där så vi fick vända och parkera bilen i Tyresö centrum och promenera därifrån istället haha.
Det gjorde ingenting, så härligt promenadväder!
 
Vi grillade korv i värmestugan.
 
På kvällen var det dags för mig och Filip att ta oss an ett ytterligare recept ur Lilla Egos kokbok.
Denna gång blev det hjortytterfilé, tre varianter på rotselleri (puré, friterad och picklad), torkad ostronskivling samt picklade lingon. Jävvelarrrr vad gott det var hörrni!
 
Vackra tulpaner
 
I söndags var tiden lite mer knapp när det kom till matlagning, så mitt
upplägg blev inte det vackraste :(
Detta är hursomhelst kyckling, pumpapuré, picklad pumpa ochtvå sorters svamp.
Gott var det i alla fall!
 
Det var min långhelg det. Herrå!
 
Allmänt | |
Upp