Mazariner

Heeej era stackare! Åh vad jag har försummat er i nästan en månad nu! Jag har ju liksom ingen tid att blogga känns det som ibland. I och med att jag för det mesta bloggar på arbetstid (när vi har kafferast ofc) så har det inte blivit något skrivande nu pga har så otroligt mycket att göra på jobbet. Nu däremot är det söndag och jag väntar på att mazarinerna ska bli lite kalla i kylen, så hinner jag ju faktiskt skriva några rader! Håller som sagt på att baka mazariner, och det är knepigt alltså. Att göra en mördeg är visserligen enkelt, men att kavla ut den tunt och klä formarna med den är inte lika enkelt. Så det kanske inte blir de vackraste mazarinerna som världen har skådat, men bara de blir goda så är jag nöjd. 
 
Idag har verkligen varit en segdag för övrigt. Gymmade med pappa innan lunch vilket kändea mycket bra, men efter det har inte många knop gjorts. Skönt förvisso! Nä! Nu ska mazarinerna in i ugnen, vi hörs väl om en månad eller två!!! Haha.. :(
 
Allmänt | |
Upp