Godaste och (typ) enklaste lunchen

Hej kompisar!
 
Nu ska jag berätta för er om min rörande goda lunch jag åt igår. Den är så djävulskt enkel att göra också! Jag gjorde helt enkelt en sallad på hokkaidopumpa, svartkål och puylinser. Det var verkligen skåprens deluxe, men det är oftast de måltiderna som blir godast kan jag tycka - när man bara freestylar utan recept eller något. Kör på känsla bara!
 
Detta behöver du om du också vill äta lika gott som jag gjorde igår:
 
.Hokkaidopumpa
.Svartkål
.Puylinser (om ni inte hittar så går belugalinser lika bra)
.Fetaost (om ni vill lyxa till det hehe)
 
Gör såhär:
 
- Sätt ugnen på 250 grader
- Koka puylinserna enligt anvisningarna på paketet.
- Skär bort och släng stjälken samt strängen av svartkålen. Skär bladen i lite mindre bitar och skölj i ett durkslag.
- Skala den del av pumpan du vill använda och skär den sedan i mindre bitar, då går det snabbare för dem att tillagad i ugnen sen.
- Lägg pumpan på en plåt med bakplåtspapper och ringla över olivolja och salt. Blanda runt allt med händerna för att allt ska täckas av oljan och saltet. Ställ in i ugnen tills pumpan är mjuk och har fått lite färg.
- Svartkålen kan du antingen steka i lite olja i en kastrull, alternativt kan du lägga den på plåten tillsammans med pumpan strax innan pumpan är klar. Svartkålen blir nämligen klar mycket snabbare än pumpan.
 
Klart!! Blanda nu bara ihop allt och njut. Toppa med lite fetaost också om ni vill, det tänker jag ha nästa gång jag lagar detta!
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp