Me, me & me

Jag gör: macarons och biscotti för sällan :( Dags att börja baka finbakverk nu igen när vi flyttar!

Jag kan: inte acceptera när folk tränger sig före i tex busskön. Det gör mig GALEN!!!

Jag köper: väldigt sällan kläder från budgetkedjor, tycker det är så trist när det blir "mainstream" och ogillar dålig kvalité - som risken är större för om man handlar väldigt billigt.

Jag borde: gå till gymmet.

Jag måste: packa kläder, för vi flyttar ju i helgen!

Jag vet: för lite om geografi, haha. Jag är SÅ dålig på allt sånt. :(

Jag tycker: att alla är så överdrivet lättkränkta nu för tiden. Chilla lite, sociala medier!

Jag tänker: Väldigt ofta på döden.

Jag förbrukar: Ett paket Renée Voltaire Majs- & Bovetekex i veckan <3

Jag lyssnar: Alltid på P4 när jag är på jobbet, avskyr reklamkanaler. Plus att de är så vettiga på P4, till skillnad från andra skräniga radiokanaler & program.

Jag drömmer: Om livet i vår nya lägenhet.

Jag längtar: Till julen och allt som hör till den; lussebullar, vörtbröd, drömkakor, ädelost på pepparkakor, varma äppeldrinkar med kardemumma i, Bombay Chai-te och marsipangrisar :')

Jag fasar: Inför flygningen när vi ska åka till Malta med jobbet i slutet av Oktober :/

Jag använder: Exuviances hudvårdsprodukter, älskar dem!

Jag njuter: När hemmet är städat, en maffig blombukett i höstens färger står på bordet, mat puttrar på spisen, ett glas vin i handen och massa ljus är tända. Åååh!

Jag blir: en hemsk människa i trafiken (både i kollektivtrafiken och biltrafiken). Blir lätt provocerad och gillar att provocera tillbaka.

Jag äter: Helst vegetariskt och fisk! Älskar måltider som är färgglada. Det får gärna vara stark mat också, älskar stark mat.

Jag dricker: Väldigt ofta denna jättegoda smoothie.

Jag struntar: i vad folk tycker om mig, faktiskt. Inte för att jag tror att någon har nån speciell åsikt om mig kanske, men ändå!

Jag ska: på restaurang Volt med Filip i slutet av denna månad!!

Jag sparar: bra! Ja, jag är en bra sparare, men borde våga spendera lite mer från sparkontot då och då. Eller, kanske inte!

Jag brukar: alltid äta något onyttigt på kvällen, varje dag. Väldigt dålig rutin! Det ska bli bättring på den fronten nu.

Jag tittar: gärna på Seinfeld och The Office (det brittiska såklart!!)

Jag läser: tyvärr böcker alltför sällan - nästan bara på semestrar på sommaren.

Jag vill: köpa aktier(!!) Pappa ska lära mig lite om aktiesparande imorgon, tjoho!

 

 

Lista snodd från min favoritbloggerska Elsa Billgren

Allmänt | |
#1 - - Kourtney:

Älskar sånahär listor! :)

Upp