Gammal nu

God morgon alla! 
 
Alltså, vad är det med mig? Jag vaknade klockan sju imorse och kunde inte somna om. Gick på toa, försökte därefter somna om men efter tjugo minuter eller så, så gav jag upp och klev upp ur sängen. Så nu ligger jag i soffan med datorn på magen, vardagsrumsgardinerna är fördragna (vi har insyn deluxe i vår lägenhet) och något matlagningsprogram är på tvn i periferin. Mycket mysigt med andra ord! 
 
Igår var en fredagskväll helt i min smak: gym efter jobbet följt av lite fix hemma innan Filip kom hem med mat och tulpaner, följt av en snabbdusch och sedan drink, matlagning och allt därtill. Jag fick en Calvados-Collins som var SÅ god, den innehöll helt enkelt bara calvados, sockerlag, bubbelvatten och citron. En riktig hit! Vi åt en bit kött (flapsteak) och en otroligt god sallad med massa mozarella, parmesan och italiensk dressing i. Sedan, efter lite lakrits som efterrätt, lade vi oss i soffan och strax därefter somnade jag nog. Som sig bör, en fredagskväll!
 
Vad ska jag nu sysselsätta mig med fram tills att Filip vaknar? Han lär väl sova minst två timmar till... Aja. Hörs sen!




Allmänt | |
Upp