Världens bästa helg

MEN hörrni vilken rörande bra helg jag har haft! Det var verkligen vemodigt att ta farväl av denna drömhelg, haha.
 
I fredags kväll inledde jag och Filip helgen med att äta hälleflundra med potatisstomp/mos med en grym dragon- och smörsås till. Till dessert åt vi en anspråkslös och servil (NOT haha) matcha- och vit chokladmousse i ett vit chokladskal. Fyfasen så gott. Drack lite Österikiskt dessertvin till det också, som sig bör. Somnade stabilt i soffan strax efter 23:00 i Filips knä och det var den sköna fredagen. På lördagen vaknade jag lite innan Filip, gick upp och fixade i köket, drack te och läste korsord och när Filip vaknade så lagade jag äppelpannkakor med karameliserade äpplen till. <3
 
På lördagskvällen blev jag bjuden på restaurang, La Veccia Signora! Hurra vad gott allting var! Jag åt kalvtartar till förrätt, Ockelbokyckling med cannelinibönor, lardo, svartkål och riven tryffel till varmrätt och ost till dessert. Det bästa var nog ändå vinet måste jag säga! Både jag och Filip enades om att det var bland de bästa viner vi någonsin druckit. Det var en Barolo som heter Giacomo Grimaldi, 2010. Fantastiskt gott!
 
Igår hade vi gäster på dagen, Filips moster + hennes man + lilla kusin Asta på fem år. Vi åt hemgjord pizza, kladdkaka och jag var lekkompis med Asta. Vi fick finaste porslinet från Matteus i sen inflyttningspresent. Lyxigt!
 
Hörs sen, herrå!








 


















 
Allmänt | |
Upp