Snart börjar årets mysigaste månad

Ja men visst är det väl så, hörrni? December är ju den mysigaste månaden med allt vad det innebär. För min och Filips del innebär det också lite fler utgifter i och med att vi måste köpa all julbelysning etc. Igår köpte jag en jättefin adventsljusstake som jag hade beställt från Webhallen. Alltså, må man tro att den butiken absolut lockar en slags typ av människor, jag var nog den enda tjejen där inne men inte en enda kille såg en, på grund av att alla spel och datorer var ju alltför mer lockande! Haha, skämt åsido. Jag fick i alla fall med mig ljusstaken (förpackad i världens största kartong som jag inte ens kunde bära med en hand, plus att ingen kasse fanns i den storleken). Så, nu är det bara (bara och bara...) två stjärnor till våra fönster som behövs, sen är vi nog ganska så klara. Eller ja, pynt till granen och så tillkommer ju men det tar vi senare.
 
Åh vad jag längtar till helg nu. Ikväll ska vi ha gäster; Filips bror + tjej. Så detta blir en parmiddag! VUXET va! Imorgon blir det mer julshopping på stan, sen middag hos Filips moster + man och söta lilla kusin i Sollentuna och på söndag är det ju första advent vilket innebär mys och tända ljus och glögg och årets första julmust (i alla fall för min del, Filip har tjuvstartat) och ostbricka och massa sånt. Åh!
 
 
 
Se vilken fin ljusstake jag köpte!
Allmänt | |
Upp