Recept på nyttiga pannkakor

Bovete är hemligheten! Skippa mjölet och få en jättegod och glutenfri pannkaka.
 
Detta behöver du för 4-6 pannkakor:

1 dl quinoamjöl eller bovetemjöl (jag hade som sagt bovetemjöl)
1/2 msk fiberhusk
3/4 krm örtsalt (jag använde vanligt salt)
1/2 krm äkta vaniljpulver
2 ägg, gärna rumstempererade (dom binder bättre då)
2 1/2 dl valfri mjölk, t.ex havremjölk (jag hade mandelmjölk)

Kokosolja till stekning

Gör såhär:

Blanda alla torra ingredienser i en skål.
Vispa därefter ner äggen och mjölken till en jämn smet. Låt stå och dra i cirka 15 minuter.
Hetta upp en stekpanna till max och lägg i en klick kokosolja. Sänk sedan till medelvärme. Häll i smet i pannan och stek pannkakorna gyllenbruna på vardera sida.

Servera med vad du nu känner för! Jag hade färska hallon och grädde med kokos i. <3 

Receptet hittade jag här.

 
 
 
Allmänt | |
Upp