Kort vecka

Hej vänner!
 
Några minuter innan min arbetsdag börjar, så då kan jag passa på att skriva något här ju. Kan ju börja med att säga ÅH vad skönt det är med kort vecka för min del. Jag och Filip kom ju hem från vår tre veckors semester på Sardinien i tisdags så jag har alltså¨bara varit på jobbet från och med i onsdags. Bra upplägg faktiskt. Nu när vardagen är som vanligt igen är det faktiskt dags att ta tag i min träning. Jag sprang ned till stranden några gånger och gick sedan tillbaka, totalt 8 km varje runda. Så, sammanlagt motionerade jag ihop 10 mil under semestern. Ändå bra va?! Så nu är det helt enkelt bara att fortsätta mina springvanor. Jag sprang 5 km (men gud vad detta är ointressant att läsa haha!) igår och det gick ganska bra! Jaja.
 
Jag tänkte berätta om min jättegoda och fräscha middag jag gjorde igår; vattenmelongazpacho. Yes! Gazpacho är ju oftast gjord på tomater, men nu hade jag vattenmelon som huvudperson. Visst, jag hade två tomater i också, för konsistensen.
 
Detta behöver du för två pers:
 
½ vattenmelon
½ rödlök
1 vitlöksklyfta
2 tomater
½ chili
koriander efter behag
salt & peppar
 
Mixa allting med en stavmixer, toppa med lite mer hackad rödlök samt koriander och sen bara ät! Hurra så gott det var, och så härligt med den röda färgen. <3



 
 
Allmänt | |
Upp